פרויקט תקשורת

פרויקט תקשורת לדרג ה'

 

הרצאה ראשונה הייתה ב 18/1 הועברה ע"י רז לוין על תקשורת בינאישית, בהרצאה דיבר על אלמנטים חשובים בתקשורת ושיחה בין שני אנשים, על הקשבה וריכוז של המתקשרים בשיחה, על איך המוח שלנו מסנן חלק מהמידע שמגיע אליו לדוגמה ניסוי הגורילה – נתנו לקבוצה של סטודנטים לראות וידאו של אנשים בחולצות שחורות וחולצות לבנות שמתמסרים בכדור וצריך לספור את מספר המסירות של אנשים עם חולצות לבנות. במהלך הסרטון עוברת גורילה. רוב האנשים כולל ילדינו לא שמו לב לגורילה.

בנוסף, הוא דיבר על אשליות אופטיות ושכל אחד רואה דברים אחרת (הראה דוגמאות).

רז הסביר איך המוח שלנו מקבל, מעבד ומוסר מסרים במוח ובצורה כללית איך המוח עובד.

לבסוף, נתן טיפים לתקשורת בינאישית טובה.

 

הרצאה שנייה 8/2 ע"י טלי פורשטט, על מגדר ואיך הוא מועבר לנו בתקשורת, אלו מסרים מגדריים אנחנו מקבלים מקליפים, תשדירי פרסומת ותכנים ציבוריים אחרים. במהלך ההרצאה צפו הילדים בקליפים מוכרים והפיקו מהם את הנחות הבסיס המגדריות תוך בחינה האם הם באמת תואמים את תפיסתם של הילדים. בהמשך למדו הילדים בעצמם לזהות מסרים מגדריים ולבחון אותם בעין ביקורתית.

הרצאה שלישית 22/2 ע"י נאווה בן משה, קופירייטרית בחברה גדולה, ודודה גאה לתלמידות מהדסים. נאוה הרצתה והציגה פרסומות וכלים שיש למדיה לאיתור וסיימון ההעדפות של כל משתמש, כדי לכוון אליו פרסומות למוצרים שבסירות הגבוהה ביותר יגרמו לו לקנות אותם. איך מפרסמים מוצרים בעידן הרשתות החברתיות? איך מגדירים קהלי יעד ואיך כל משתמש מקבל בדיוק את הפרסומות שמתאימות לעולם התוכן שלו? איך עושים שימוש באפליקציות חינמיות כדי לאסוף מידע על המשתמשים ועל העדפותיהם כצרכנים. גם בהרצאה זו למדו הילדים איך לבחון את הדברים בעיניים ביקורתיות.

 

הרצאה רביעית 24/2 (שתי כיתות) ו- 27/2 (כיתה אחת) ע"י אופיר טל (קריין רדיו לפרסומות ותשדירים). אופיר העביר הרצאה/סדנא פעילה בנושא קריינות. הילדים התחלקו לקבוצות והתנסו מעט בעולם הקריינות.

הרצאה חמישית, ע"י יולי שוורץ בנושא תקשורת המונים. הדרך שבה התקשורת עבדה פעם אל מול התקשורת היום בעידן הרשתות החברתיות והתפתחות המדיה.

 

לבסוף, באירוע שיא במימון עמותת ההורים, יצאו ילדי כיתות ה' לסיור לימודי באולפן החדשות בנווה אילן.

כניסה למערכת